d"(cerita dak poyosz)"b: Selamat Hari Lahir Mak Mertua ku~

Pages

divider150polkadot5HOMEkecik polkadot5CONTACTkecik polkadot5ABOUTUSkecikdividerSAMBUNGAN150

23 Mac 2012

Selamat Hari Lahir Mak Mertua ku~


Tetiba jek pada hari Isnin (19 Mac 2012) yang lepas aku terperasan status adik ipar aku macam tu... dan tetiba jek aku rasa, "kenapa aku tak tau pun?" "kenapa incik Paraparasakura jugak tak ada bagitau aku pun?" aku pun terus ambil handphone dan menaip...

Abang... hari ni hari jadi mak abang eh?

Dan beberapa minit kemudian incik Paraparasakura pun membalas SMS aku tadi...

A'ah... lupa pulak...

Wahh... sukasuki dia jek nak lupa-lupa ek... apa lah boleh lupa pulak harijadi mak dia... ceeeetttt... owh... dia dimaafkan sebab hari tersebut dia sibuk dengan latihan dia... so aku pun mengambil langkah dengan drastiknya untuk melayari internet... meng'google' perkhidmatan penghantaran hadiah atau pun bunga... google dan terus google kan diri... semangat giler nak ambil hati mak mertua... dan aku terjumpa...ini...


Aku try la cari kot-kot ada buat penghantaran sekitar Batu Pahat... sekali........ memang ada la... bagus betul... bukan setakat sekitar Batu Pahat jek, tapi seluruh Malaysia tau... charge nya pun tak mahal RM30.00 sahaja...ada page lain tu penghantaran ke Batu Pahat, RM80.00... mahalnya... bunga dan hadiahnya pun tak ada lah cantik sangat... biasa jek... aku  cocok-cocok pun lagi cantik rasanya...

Aku pun terus klik Special Occasion ---> Birthday
wah banyaknya pilihan... macam-macam ada...

Dan aku memilih ini untuk dihantar ke mak mertua ku...
12 kuntum bunga jek... tu yang termampu...
hipotesis : lagi banyak kuntum, lagi banyak $$ kena tambah~

Lepas tu taiplah ucapan kat Message Card tu... sweetnya saya ni... puiiihhh

Bila dah taip tu, klik pulak dekat Add to Shopping Cart... lepas tu klik pulak dekat Proceed to Order Form...
pastu... isi lah tempat-tempat kosong dengan pernyataan yang benar yer~
kang kalau tak sampai sia-sia jek kerja...

Boleh buat pilihan nak hantar tarikh bila dan pukul berapa... dan last sekali klik la Continue untuk buat bayaran... sama ada nak bank in ataupun credit card... habis sudah...

Dan keesokan harinya, hari Selasa (20 Mac 2012) mak mertua aku dapat bunga tersebut pada waktu yang aku nak... lebih kurang macam tu lah... dan aku pun yey~!! bila tahu mak mertua aku dah dapat... rasa bangga + terharu pulak... mak mertua aku siap telefon cakap terima kasih sebab ingat harijadi dia... hihihihi~


p/s : tak sabar nak tunggu bulan Jun pulak... sebab nak hantar pada mak aku pulak... yey~!


taipan oleh :

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hak Cipta Terpelihara 2012 poyosz de squerra. Sekian, terima kasih!