d"(cerita dak poyosz)"b: Teruja Nak Beli Kelengkapan Bayi~!

Pages

divider150polkadot5HOMEkecik polkadot5CONTACTkecik polkadot5ABOUTUSkecikdividerSAMBUNGAN150

28 September 2012

Teruja Nak Beli Kelengkapan Bayi~!

Assalammualaikum...


Hai~... tak sabar rasanya nak tunggu hari esok... sebab esok nak pergi scan sayang... mmm... scan sebab nak tahu jantina sayang ni apa... boleh eh macam tu? boleh laaa... memang sangat excited nak tahu sayang ni baby boy ke baby girl... aku dan Incik Paraparasakura tak kisah pun jantina sayang ni apa... jadinya bila dah tahu jantina, senanglah nak pergi beli barang-barang keperluan sayang ni... awal sangat ke?? betul ke awal ni??? haiiissshhhh... idak lerr...

Aku bukan apa, memandangkan Incik Paraparasakura tiada di sisi ku hampir 3 bulan lamanya, segala persiapan kenalah disediakan awal... Incik Paraparasakura pergi berkursus di Ulu Tiram sana... hmmm... bengang jugaklah beliau pergi kursus... kang pape jadi kat aku kang macamne la haiii... eh... think positive... POSITIVE... POSITIF... +VE, ok?? harap-harap semuanya okla... yela... ade ke bininye ngandung anak pertame dok pi kursus plak... ishhhh... kalau dah pernah beranak takpela jugak... dah la mak abah jauh... ehh... sambung membebel pulak... so... korang pun tolonglah doa-doakan agar aku dan sayang ni ok dan sihat hendaknya... insyaAllah... aha... sambung balik... memandang minggu ni Incik Paraparasakura dapat balik ke Melaka, mestilah aku taknak melepaskan peluang untuk meluangkan masa bersamanya... yela... nanti jumpa lagi, entah berapa minggu lagi pulak... perut pulak dah semakin besar... jadi... ESOK nak :-
  • Pergi klinik yang berhampiran dan ada menyediakan perkhidmatan scan baby... ini mestilah pergi di awal pagi... tapi bukanlah lepas subuh... mungkin lepas sarapan... kotttttt...
  • Bila dah tahu jantina, pergi ke Madam King's kat Jalan Bunga Raya pulak... kerana di sana ada Baby Fair sampai 7 Oktober 2012... yey!!! shopping barang baby~!!! yeye!!
Owh... tu jeklah yang aku nak buat esok dengan Incik Paraparasakura... dan bila dah kat Madam King's tu, aku rasa aku nak beli :-

  • Baju + Seluar mungkin dalam 9 atau 10 set... ok ke??
  • Sarung tangan + kaki + topi yang comel tu!!! geram betul!!  tu mungkin nak beli dalam 4 set... ok ke??
  • Lampin / napkin + lampin pakai buang... 2 bungkus ok tak ek??? haiyoooo!!
  • Botol susu... 3 botol... boleh tak???
  • Bakul nak isi barang baby + maknye bila nak pergi hospital... ni kena letak dalam kereta ni...
  • Termos... kena jugak kan ni?
  • Barut...
  • Sapu tangan yang comel-comel...
Aku rasa cukuplah untuk hari esok ek... barang-barang yang lain, aku rasa boleh beli nanti kot... beli bila dah  7, 8 bulan ke... ok tak ek??


taipan oleh :

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hak Cipta Terpelihara 2012 poyosz de squerra. Sekian, terima kasih!