d"(cerita dak poyosz)"b: Menjadi seorang ayah...

Pages

divider150polkadot5HOMEkecik polkadot5CONTACTkecik polkadot5ABOUTUSkecikdividerSAMBUNGAN150

24 Mac 2013

Menjadi seorang ayah...

Pada 18 Januari 2013 yang lalu, Incik Paraparasakura dengan rasminya menjadi seorang ayah... tahniah yer Incik Paraparasakura kerana naik pangkat lagi... masa tu aku tak tahulah apa perasaan Incik Paraparasakura... sekarang pun aku tak tahu sebenarnya... bila aku tanya jek, beliau jawab main-main... aku pernah tanya... 

Aku : Masa abang tau ayang masuk labour room tu, abang takut tak?
Beliau : Tak... (jawab dengan nada selamber)

Aku (dengan rasa tak puas hati) : Masa abang tau ayang kena operate tu, abang takut?
Beliau : Tak... (masih lagi jawab dengan nada selamber)

Aku : Tak takut???!!
Beliau : Tak takut... tapi risau...

Aku : Ape perasaan anda menjadi seorang ayah?
Beliau : Saya rasa sangat gembira... (jawab dengan nada girang sekali sambil tersengih-sengih)

Tapi aku tahu, mesti beliau sangat sangat sangat tersangatlah gembiranya kerana dah dapat geng... lepas ni, adakah aku akan diketepikan?? bolehlah vrrroooommm sana, vrrroooommm sini dengan geng baru... pape pun aku rasa kagum dengan beliau... aku ambil cuti 3 bulan, beliau ambil cuti 1 bulan... waahhhh!! dan sepanjang aku dalam pantang masa beliau bercuti tu, aku langsung tak mandikan Aryan Furqan... tukar pampers pun tidak... hehehehe... time ni lah nak buli ayahnye... semuanya Incik Paraparasakura dan mak aku yang buat... kalau tukar pampers tengah malam, Incik Paraparasakura suruh kejutkan beliau... aku pun apa lagi, kejut jek lah... tugas aku hanyalah memberi Aryan Furqan susu... bila Aryan Furqan tak tidur malam, Incik Paraparasakura dan aku jugak tak tidur... tidur-tidur ayam jekla... alhamdulillah Aryan Furqan anak yang baik, jarang buat perangai macam tu... jangan mama naik kerja, buat selalu pulak perangai tu dah lah...

Bila aku nak makan, Aryan Furqan pulak tak tidur, Incik Paraparasakura akan tengokkan Aryan Furqan... kalau Aryan Furqan tidur, kami makan bersama... ada sekali tu, aku dan Incik Paraparasakura lapar giler... aku dah kompemlah lapar giler-giler punya sebab bagi Aryan Furqan susu badan... elok jek Aryan Furqan tidur... tiba-tiba sedang kami makan tu, Aryan Furqan menangis... aku apa lagi, berambatlah lari dapatkan Aryan Furqan... sekali dengan machonya Incik Paraparasakura berkata, "Dah ayang pi makan dulu, biar abang tengok Aryan..." padahal masa tu beliau baru nak makan, lapar pulak tu... terharunya aku...

Pertama kali tengok Incik Paraparasakura mandikan Aryan Furqan, hati aku tersentuh... dalam hati, "wahhh... comelnya laki aku mandikan anak..." mandikan sebelah tangan jek tu... macam dah terre sangatlah kononnya... tersentuh, tersentuh jugak... risau pun ada masa tu...

Dari situ aku dah nampak, Incik Paraparasakura memang tersangat bersedia untuk menjadi seorang ayah... masa aku kat hospital lagi, Incik Paraparasakura rajin tengok Aryan Furqan kat nursery hospital tu... masa tu, Aryan Furqan kena tahan kat nursery sebab aku demam... pulak tu lambat kencing... ubat pulak dah masuk... jadinya kena tahan 3 hari kat nursery... Incik Paraparasakura walaupun penat, datang pagi, tengah hari dan petang kat hospital tu selama 3 hari... sebelum jenguk aku kat wad, jenguk dulu Aryan Furqan... aku cuma tak dapat dengar Incik Paraparasakura azan kan Aryan Furqan...

Kepada Incik Paraparasakura yang ku cintai, terima kasih untuk semua yang telah anda curahkan... terima kasih kerana bertolak ansur dengan saya yang nakal ni... terima kasih jugak kerana tidak berkira dengan saya... semoga Muhammad Noraryan Furqan menjadi anak yang soleh~




taipan oleh :

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hak Cipta Terpelihara 2012 poyosz de squerra. Sekian, terima kasih!