d"(cerita dak poyosz)"b: Eh... apa da nak letak tajuk??

Pages

divider150polkadot5HOMEkecik polkadot5CONTACTkecik polkadot5ABOUTUSkecikdividerSAMBUNGAN150

02 Mei 2013

Eh... apa da nak letak tajuk??

Wahh... lama sudah aku tidak meng'update' blog ni... maklumlah sejak jadi mama ni sibuk melayan kerenah Aryan Furqan yang bambambambaaaammm tu... geram betul bila teringatkan dia... rasa macam nak gigit jek peha dia yang... yang... yang... yang menggeramkan tu... ngap ngap ngap... eh... apa aku mengarut ni? tapi memang betullah... sekarang ni aku dah naik kerja... bila balik kerja, ambil dia kat rumah pengasuh, sampai rumah terus aku kerjakan dia pulak... dia sengih jek... sengih senget pulak tu... susah betul nak dengar dia ketawa... selalu sengih jek... sambil angkat kening dia tu... bajet comel sangatlah tu... tapi comel lah... comel boleh tahan lah...

Pada 18 April hari tu... aku dah mula kembali bertugas sebagai seorang Penjawat Awam... chewahh! Aryan Furqan aku hantar ke rumah Mama Ila... nama pengasuh Aryan Furqan... orang taman aku jugak... aku memang nak pengasuh yang dekat-dekat jek dengan rumah... senang nak hantar, nak ambil balik... tak payah nak terkejar-terkejar... pulak tu Mama Ila memang dah biasa jaga budak... cuma dah lama dia tak ambil jaga baby... tuptup rezeki aku, dia nak jaga Aryan Furqan... alhamdulillah... orangnya baik, peramah... kebetulan dia pun orang sama daerah dengan aku... wahhh... orang kampung... hari pertama hantar Aryan Furqan, risau jugak aku... yerla kot-kot Aryan Furqan buat perangai... kang Mama Ila taknak pulak jaga... tapi sepanjang hari tu Aryan Furqan ok jek... minum susu dalam botol pun nak... memangla nak dah seminggu aku ajar dia betul-betul pakai botol bila waktu siang... masa mula-mula nak suruh dia minum botol memang dia taknak... siap merajuk bagai taknak tengok muka mama dia yang comel ni... menangis tu jangan ceritalah... sampai jiran sebelah rumah tanya kenapa... haiyaaa... wat malu mama jek Aryan Furqan ni... disebabkan dia kehausan, jadi dia memang terpaksa rela minum pakai botol... susu formula pulak tu... keras jugak hati aku ni tengok dia nangis-nangis... nangis jek aku sumbat botol... lidah dia tolak-tolak... sambung nangis... bawak dia jalan-jalan jap... jalan dalam rumah jek... keliling ruang tamu tu... Aryan Furqan ni agak semangat orangnya... mama dia yang comel tak berapa comel ni memang kadang-kadang tak larat nak dukung lama-lama... kadang-kadang ke? macam selalu jek... bila aku duduk jek dia nangis lagi... aku pun sumbat lagi... dia pulak tolak lagi pakai lidah dia... sambung lagi nangis... bawak dia jalan-jalan lagi... berapa punya banyak da lagi... proses itu memang berulang banyak kali... sampailah dia terpaksa rela... yeyyy!! syabas mera beta heh... sambil minum tu aku pun puji-pujilah dia... kasi dia gembira kembali... alhamdulillah hari pertama Aryan Furqan di rumah Mama Ila berjalan lancar... sehinggalah hari ini... dan insyaAllah akan datang juga...

Hari mengundi bakal menjelang tak lama lagi... dah fikir-fikir nak undi siapa ke? baguslah dah fikir... pilihlah yang terbaik... semoga apa yang dipilih mampu melaksanakan tanggungjawab sebagai pemimpin... dan pastikan pilihan anda adalah tepat... kerana masa hadapan Malaysia bergantung di tangan rakyatnya sendiri... eh... tiba-tiba nak bawak mesej mengundi pulak... bila tengok senario politik di Malaysia, nak-nak  nak dekat PilihanRaya ni... macam menakutkan jek... ada yang baling bom buatan sendiri lah... keluar video lah... desak sana desak sini... cabar sana... cabar sini... maki hamun jangan ceritalah... putar belit lagi... yang ini kata betul, yang itu kata fitnah... hisshhh... serius tak tahu nak undi siapa... tapi bagi aku bila dah hari mengundi nanti, barulah aku tahu nak undi siapa... semoga apa yang aku pilih tidak akan menghuraharakan Malaysia... takut jek...

Marilah mari... pergi mengundi~

...sumber Atok Google...
...mmm...menarik ni...


taipan oleh :

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hak Cipta Terpelihara 2012 poyosz de squerra. Sekian, terima kasih!