d"(cerita dak poyosz)"b: Hampir 7 Bulan Sudah~

Pages

divider150polkadot5HOMEkecik polkadot5CONTACTkecik polkadot5ABOUTUSkecikdividerSAMBUNGAN150

25 Oktober 2012

Hampir 7 Bulan Sudah~

Diam tak diam... sudah hampir 7 bulan sayang berada di dalam rahim ku ini... ini bermakna lagi 2 bulan lebih sayang akan keluar melihat dunia... insyaAllah... semoga Allah izinkan... persiapan tu memang sedang rancak berjalan... huhuhuhu... tapi bila buat sorang-sorang rasa tak best pulak... yerla... Incik Paraparasakura buat masa ni tak ada... pergi kursus... hujung bulan November baru balik... ini bermakna lagi sebulan lagi lah aku kena tunggu...

Ramai orang kata badan aku tak naik sangat... muka jek tembam... aku pun rasa macam tu jugak... tapi perut... mak aih... bagi aku besarlah... sebab tak pernah tengok perut sendiri besar macam ni... dan ramai jugak yang kata perut aku tak besar sangat sebab masih lagi boleh pakai baju kurung... yer... memanglah boleh pakai sebab baju kurung aku, besar-besar... ni pun dah ada baju yang diasingkan... tak boleh pakai dah...

Semalam aku pergi check up kat Klinik Kesihatan... berat aku naik 2.6kg... bagi aku... kira oklah tu kan... mana ada naik sangat... bila misi dah check... dia cakap berat aku dah banyak naik dari awal mengandung... dia kata lagi, sepanjang 9 bulan mengandung hanya 12kg jek yang patut naik... tapi aku baru naik 8kg untuk secara keseluruhannya... masih ada lagi 4kg... huhuhuhu... tapi misi tu cakap, aku dah naik mendadak sebanyak 3 kali... patutnya 5 bulan ke atas, berat aku naik 2kg jek setiap bulan... tapi akuuuuu...

nak masuk 5 bulan ----> naik 3kg
nak masuk 6 bulan ----> naik 4kg
nak masuk 7 bulan ----> naik 2.6kg
* masa awal mengandung haritu, berat aku ada turun 2 kali...

...sumber dari Atok Google...
...gambar sendiri, nanti-nantilah upload eh...


Misi tu baik jek... dia tak cakap "awak KENA minum air gula... WAJIB minum!!! MESTI!!! berat awak ni dah blablablablabla blahla kau sane...
Dia cuma kata... "nak tak minum air gula?? bukan apa untuk kebaikan jugak... berat awak naik sangat ni... kang pape jadi, misi jugak diorang cari... kalau normal, alhamdulillah... boleh tak ni?
Baik,kan misi tu?? baik sangat sampai aku akhirnya termakan pujuk rayu dari misi tersebut... terima kasih misi... minggu depan saya minum AIR GULA yang sedaaaaaapppp sangat tu eh... owh... berat aku sekarang sudah 60kg!!! yey!!!! gembira ke?? Incik Paraparasakura cuma gelak jek bila aku cakap berat aku dah 60kg... gembira nampaknya beliau ni...


taipan oleh :

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hak Cipta Terpelihara 2012 poyosz de squerra. Sekian, terima kasih!