d"(cerita dak poyosz)"b: Abang Aryan Tantrum

Pages

divider150polkadot5HOMEkecik polkadot5CONTACTkecik polkadot5ABOUTUSkecikdividerSAMBUNGAN150

03 Ogos 2015

Abang Aryan Tantrum

Tantrum? Apa itu tantrum? chewah... sejak jadi mak-mak ni baru tahu istilah tantrum ni... tantrum ni adalah sejenis amukan anak-anak... macam pagi tadi lah ni... tiba-tiba ntah mana datang angin ntah, Abang Aryan nak mengamuk-ngamuk... aduyai... nasib baiklah aku dah tukar waktu masuk kerja pukul 8.00 pagi sekarang... kalau masuk pukul 7.30 pagi, haruslah aku dah kelam-kabut...

Puncanya bermula dari sebuah walker... anak-anak aku ni kategori bangun awal pagi... biasa pukul 6.00 pagi dah bangun... paling lewat pukul 6.30 pagi... tak kira hari kerja ke... hari cuti ke... diorang memang bangun dalam waktu begitu... biasanya Si Adek akan bangun dulu... lepas tukar pampers, salin baju semua aku pun angkat nak letak dalam walker... di saat aku tengah angkat Si Adek dan menuju ke walker... bangun pulak Si Abang... apabila dia nampak aku nak masukkan Si Adek dalam walker, dia pun sama sibuk nak masuk... taknak bagi Si Adek naik walker... adoiiiii... bila aku letakkan jugak Si Adek dalam walker itu, maka bermulalah episod amukan Si Abang... habis diterbalikkan bakul mainan... tolak Si Adek yang dalam walker... menangis bagai nak rak... berguling-guling sakan... dah pulak gitu jadinya... memandangkan aku tak perlu terkejar-kejar masa, sebab dah masuk kerja lambat... aku pun ambil masa nak pujuk Si Abang... 

Jadinya... inilah beberapa langkah yang aku buat...

 ...sumber Google...

  ...sumber Google...

  ...sumber Google...

  ...sumber Google...

  ...sumber Google...

  ...sumber Google...

  ...sumber Google...

 ...sumber Google...


Alhamdulillah, bila dah buat langkah-langkah seperti ini, Abang Aryan nampak cool sikit... sikit jek ok... berjaya pujuk dia naik kereta... tapi nak turun kereta nak masuk rumah pengasuh, dia buat hal balik... jadinya, ulang sajalah...

Yang penting Mak Ayah kena bertenang dulu... tarik nafas, istighfar banyak-banyak... kang kalau sama-sama naik angin, ada yang keluar kat berita dengan suratkhabar esoknya... kes penderaan... dah lain pulak jadinya kang...


taipan oleh :

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hak Cipta Terpelihara 2012 poyosz de squerra. Sekian, terima kasih!