d"(cerita dak poyosz)"b: Meeting @ Mesyuarat = B.O.R.I.N.G!!!

Pages

divider150polkadot5HOMEkecik polkadot5CONTACTkecik polkadot5ABOUTUSkecikdividerSAMBUNGAN150

09 Ogos 2011

Meeting @ Mesyuarat = B.O.R.I.N.G!!!

Haaaa!!! sapa kat sini suka masuk meeting @ mesyuarat sila angkat tangan... tolonglah angkat tangan...

sukenye mereka ni...

Kepada yang suka, aku ucapkan TAHNIAH!! kerana suka anda itu saya tak suka... boleh gitu?? aku ni boleh dikatakan setiap minggu kena masuk meeting... fedup giler siot kalau dapat memo atau surat meeting yang ada cop penunjuk jari ke arah nama aku... rasa gelap jek dunia ni... kadang-kadang tu nama aku tak tersenarai tapi tiba-tiba atas surat tu ada pulak tercatat <NamaAku> sila hadir... tapi ni memang jarang sekali berlaku... pastu ada sign secoet kat bawah contengan tersebut... korang mesti ingat, "Wah masuk meeting seronoknya... popularnya... jawatan besar tuh! mesti busykan dia ni... orang harapan ni... pandai wat kerja memanglah selalu masuk meeting..." arrghhhh! tu semua dusta semata-mata! eh... macam dalam drama 60-an pulak... takde maknenya seronok kalau dah namanya meeting... orang popular ke suam-suam kuku ke... jawatan besar or kecik... busy ke tak busy ke... malas ke rajin... semuanya akan rasa masuk meeting... mungkin nama korang memang takde asalnya... tapi TIBA-TIBA jek ter'ada' sebab orang atasan korang arahkan... so... rasa lah masuk meeting yang sangat best tu... <tangan di bahu, mata ke atas> dulu masa mula-mula kena masuk meeting, aku pun adalah rasa sedikit teruja... first time meeting besar beb... dengan Big Bos lak tu... nak tengok jugak macam mana rupanya orang berjawatan besar ni berbincang sesama mereka... 


Kadang-kadang meeting tu takde apa pun... saja mengisi waktu senggang Big Bos aku... Big Bos aku ni memang suka sangat buat meeting tergempar... tergempur jugaklah pegawai-pegawai aku tuh... menggelabah cari bahan... daripada mende tu sepatutnya siap 3hari... tiba-tiba kena paksa siap dalam 1hari... buatlah macam mana sekalipun yang penting "Esok ada atas meja saya..." haallllaaammmaaakkk... ayat keramat pegawai-pegawai aku... padahal mende tu kadang-kadang baru jek rancang tadi sambil bergelak ketawa... bila dah dapat panggilan maut cakap ada mesyuarat esok harinya... mesyuarat tergempar Big Bos aku ni memang jarang sekali ada memo... beliau main call jek... telefon berbunyi ringring~ apa lagi pegawai-pegawai aku bertukar terus perwatakan... BERTUKAR!! naseb baik tak jadi raksasa... kalau tak, aku jadi Ultraman fire diorang semua... senang hidup aku...

Dan bila dah masuk meeting biasanya aku akan:-
...termenung... raya mane lah aku tahun ni...

...exercise tangan...

Aku memang tak suka nak masuk meeting... TAK SUKE! TAK SUKE! TAK SUKE!!
...tolonglah bos... janganlah senaraikan nama saya masuk meeting...

Aku rasa sangat boring tengok orang atasan bergaduh dalam meeting... macam budak-budak pun ada... yang nak ikut kepala sendirinye lah... dengan degilnya... macam tak matang pulak... yang suka melalut-lalut lain pulak citer... kadang-kadang tu boleh pulak bersambung... dari jam 9.00 pagi sampai 1.00 petang tak habes berbincang... sambung pulak pukul 2.30 petang sampai pukul 5.00 petang... satu hari suntuk bermesyuarat... padahal agendanya takdelah berat sangat... maybe kat tempat aku jek kot keadaan meetingnya macam ni... tempat lain tak kot... dari aku masuk meeting yang boleh buat otak aku tepu, baiklah aku duduk diam-diam dalam bilik layan blog + FaceB (kate laki aku...) + jugak buat kerja yang melambak-lambak atas meja ni...

Kesimpulannya:-
Meeting @ Mesyuarat = B.O.R.I.N.G!
...boring~ boring~ boring~ boring~ boring~...
...booooooooooooo~!!!!...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hak Cipta Terpelihara 2012 poyosz de squerra. Sekian, terima kasih!