d"(cerita dak poyosz)"b: P.E.R.T.A.M.A

Pages

divider150polkadot5HOMEkecik polkadot5CONTACTkecik polkadot5ABOUTUSkecikdividerSAMBUNGAN150

01 Ogos 2011

P.E.R.T.A.M.A

Pertama? tahun ni banyak sangat mende yang berlaku pada aku adalah pertama kalinya berlaku... pertama, pertama kali aku berkahwin untuk tahun ni... mintak dijauhkan la yang kedua, ketiga dan seterusnya... bagi aku biarla perkahwinan tu sekali seumur hidup... dan aku akan cube jadi yang terbaik dan sesempurna yang mungkin di mate si dear yang terchenta tu... bos aku yang nun jauh kat London tu siap anta e-mel ucapkan tahniah dan meninggalkan beberapa tips untuk menjage rumahtangga dengan baik... chewah~
Tips-tips beliau adalah:- 
  1. Jaga makannya yakni makanan yang dihidangkan seharusnya baik supaya kesihatannya terjaga terutama air madu dan telur.
  2.  Jaga tempat tidurnya yakni jangan biarkan tempat tidur suami anda berselerak dan busuk serta tidak terurus tetapi jadikan tempat tidur suami sebagai tempat yang paling wangi dan selesa untuknya dan anda.
  3. Jaga pakaiannya yakni selalu melihat dan menjadi penasihat pakaian suami yang paling disenanginya.
Kata Lukmanul Hakim kepada anaknya: "Wahai anakku, jangan engkau biarkan bau busuk badan kamu itu sampai ke hidung suami mu. Kelak dia akan tawar hati kepadamu."
Kedua, pertama kali aku dan si dear berjalan jauh sampai ke hujung Kelantan dengan hanya menaiki Vevvari kesayangan ku itu... memang jalan habis... perjalanan bermula dari Batu Pahat, Johor... kemudian singgah sebentar di Kampung Jerang, Jelebu, Negeri Sembilan (uma atok aku)... perjalanan diteruskan lagi pada hari yang same menuju ke Jeli, Kelantan... makkk aiihhh... memang jauh + penat + letih + lenguh + sengal tulang... Jeli tu kan da dekat-dekat dengan Thailand... bertolak dari BP pukul 12.30 tengahari... sampai kat uma atok pukul 4.00 petang... gerak ke Kelantan dari uma atok plak pukul 6.30 petang... sampai di Jeli tu pukul 5.00 pagi esoknye... makk oiiii... (O_o) pengsannnn...
sebenarnye pegi ke Jeli tu untuk hantar sepupu aku yang nak menikah... gambar pengantin baru yang sipi-sipi tu... pengantin lame saje nak interframe... kamera aku kan... ahahhahaha...

bile da tidur semalaman kat Jeli eh bukan semalaman la sepagian baru betol, gerak pulak ke Kota Bharu untuk menghadiri majlis kahwin housemate zaman belajar aku... tahniah Na Gebu~! sampai jugak aku kat umah ko walaupun aku hampir menyeberangi sungai dengan Vevvari... lepas majlis, kami teruskan perjalanan ke Kuala Terengganu melalui jalan pantai... memang mengasyikan... cantik jek pantai... bersih... motif utama ke Kuala Terengganu adalah untuk membeli kopok lekor... tidur semalam pulak dekat Kuala Terengganu... bile da shopping kopok lekor dengan dasatnye, kami pun balik ke Batu Pahat, Johor melalui jalan Kuantan - Segamat... sepanjang perjalanan balik tu, sempat la jugak kami berhenti berehat seketika di beberapa pantai...
 Pantai Kemasik...

Pantai Cherating...

dan alhamdulillah kami selamat sampai di uma pukul 1.00 pagi... x_x pengsan terus lepas tu...

Ketiga, pertama kali menyambut puasa sebagai jawatan seorang isteri... walaupun begitu, aku tetap tak dapat nak masakan lauk berbuka dan sahur untuk si dear setiap hari... aku hanya dapat mengejutkan si dear untuk bangun sahur dengan panggilan telefon... ke si dear yang kejutkan aku ek?? owh...dan hanya dapat meng'SMS "selamat berbuka puase" kepada si dear... harap maaf yer si dear... semoga masih ade Ramadan lagi untuk kite bersama... kepada kawan-kawan, aku ucapkan Selamat Berpuasa~! puase jangan tak puase tau...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Hak Cipta Terpelihara 2012 poyosz de squerra. Sekian, terima kasih!